Legolvasottabb cikkek
Remifemin
Bővebben
Remifemin Plus
Bővebben

könnyedén!

Változókor

Változókor és nyár

/Változókor és nyár
Változókor és nyár 2017-06-20T14:31:22+00:00

Nyár van, tombol a hőség, ilyenkor nemcsak nappal, de éjszaka is gyakran csorog rólunk a víz. Az álmatlanul hánykolódva eltöltött éjjelt rendszerint egy kimerítő nap követi. 

A fáradtság miatt stresszesebbek és lehangoltabbak leszünk, a várva várt szabadság pedig oly lassan jön el!

Az ember lánya nyaralni megy, sok év után végre egy jó kis tengeri üdülőhelyre. Azt reméljük, jó lesz ott nekünk. Aztán mégse, mert a nagy melegben még nehezebben viseljük el a gyakran ránk törő hőhullámokat. De akkor mit tegyünk? Üljünk egész nap a szobánkban, behúzott függönyök mögött?

Változókor és nyár

Dehogy, hiszen van néhány hasznos tipp, amit érdemes megfogadni, és máris élvezhetjük a nyár örömeit!

  • Tegyük azt bátran, amit a helyi lakosok: 12 és 18 óra között sziesztázzunk, persze ne a tűző napon, hanem egy kellemes hűs szobában, vagy egy szellős teraszon. Ilyen helyeken általában este 8 után kezdődik az élet!

  • Nehéz húsok, és fűszeres fogások helyett fogyasszunk inkább olyan ételeket, amelyeknek hűsítő hatásuk van, ilyen például az uborka, a sárga- és a görögdinnye.

  • Jót tesz a keringésnek a bőséges folyadékbevitel!

  • Szabadság ide vagy oda, ne engedjünk a kísértésnek: kerüljük az alkoholos italokat!

  • Kapjuk elő a ventillátort! Micsoda megkönnyebbülés, ráadásul koncentráltabban hűt, mint a légkondicionáló! Némelyik túl hangos lehet, vagy túlságosan lehűtheti a szobát. Ezért érdemesebb egy kisebb, könnyen kezelhető, hordozható változatot beszerezni, amit a nyaralásra is magunkkal vihetünk.

  • Hallgassunk nyugtató zenét! Megnyugtat és ellazít. Különösen a klasszikus zongoradarabok, valamint a természet hangjai, mint például az eső, vagy az óceán halk zúgása előbb-utóbb álomba ringat.

  • Igyunk vizet! Az izzadás következtében megnő a folyadékvesztés, amit pótolni kell. A kiszáradás fokozza a stressz tüneteket, alvászavarokat, és az éjszakai hőhullámok intenzitását is. Persze a víz mellett a verítékkel elvesztett só pótlásáról sem szabad megfeledkezni.

  • Viseljünk természetes alapanyagú, jól szellőző hálóruhát! A sztárok által gyakran javasolt egyetlen csepp parfüm nem elég a nyugodt alváshoz. Bizony ennél több kell: a természetes, bőrbarát, lélegző anyagok ugyanis segítenek a hő elvezetésében. Viszont kerüljük a hőszigetelőként viselkedő műszálas holmikat.

  • Ne igyunk forrót lefekvés előtt! Általános elv, hogy ne együnk nehezen emészthető ételeket, illetve ne igyunk serkentő hatású italokat. A menopauza idején különösen körültekintőnek kell lennünk. A forró élvezeti cikkek mellett az alkohol, cigaretta, csípős, fűszeres ételek is fokozzák a hőhullámokat, és megzavarhatják az éjszakai pihenést!

  • Jól jön egy kis hideg vizes borogatás! Különösen lefekvés előtt. A rövid időre fagyasztóban tárolt lepedő is hatásos lehet a forró nyári estéken.

A megváltozott változókor

A nők, a csinos, okos, nyitott, jó humorú, időként vakmerő negyvenes-ötvenes nők ma ott vannak mindenütt. Már nem csak otthon, a családi körben és a főzőkanál mellett, hanem valóban az élet minden területén igyekeznek aktívan kivenni a részüket. Micsoda különbség! Kezemben családi fotók. Egyiken a nagyi, aki akkor volt 46 éves, de már igazi „néni”: kövérkésen, apró virágos [...]

Perzselő nyár, szerelem – no meg a klimax…

Nyár van, tombol a hőség, a forró nappalokat nem egyszer váltják álmatlanul töltött, fülledt éjszakák. Nehéz a dolguk ilyentájt a változókorban lévő hölgyeknek, hiszen az ő esetükben a hormonok játéka tovább súlyosbíthat a helyzeten. Szerencsére a kellemetlen klimaxos tünetek enyhíthetők! Kánikula és hőhullámok A változókor talán legkellemetlenebb tünete a hőhullám, amely a legváratlanabb pillanatokban képes lángba borítani a [...]

Legolvasottabb cikkek
Remifemin
Bővebben
Remifemin Plus
Bővebben