Legolvasottabb cikkek
Remifemin
Bővebben
Remifemin Plus
Bővebben

könnyedén!

Változókor

Tippek

/Tippek
Tippek 2017-06-19T14:55:32+00:00

Mit tehetek a hőhullámok ellen?

A változókor talán legkellemetlenebb tünete a hőhullám. A hirtelen kialakuló hőségérzet általában nem tart túl sokáig, ám akár alig egy-két perc alatt is csatakosra lehet izzadni. A hőhullámok egészen váratlan helyzetekben „támadhatnak”, ezért nem árt, ha lehetőleg felkészülten érnek bennünket. Az alábbi tippek segíthetnek, hogy könnyebben viselje a hőhullámokat.

  • Viseljen jól szellőző, természetes alapanyagú (vászon, pamut, selyem) ruhákat!

  • Öltözzön rétegesen, hogy mindig legyen mit levennie, ha hirtelen kimelegszik!
  • Kerülje az erős fűszereket (bors, erős paprika)! Ha visszafogja ezek fogyasztását, a hőhullámok is várhatóan enyhébbek lesznek.
  • Igyon kevesebb izgató hatású, koffeines italt (kávé, energiaital)! Ezek elhagyása enyhítheti a hőhullámok intenzitását.

  • Jógázzon, tornázzon! Megfigyelték, hogy a rendszeresen, hetente legalább háromszor testmozgást végző nőket kevésbé kínozzák a hőhullámok.
  • Vesse be a cimicifuga gyógynövényt! A cimicifuga, magyar nevén poloskavész gyökeréből készült speciális kivonat – a Remifemin és a Remifemin Plus hatóanyaga – igazoltan képes enyhíteni a változókorral járó testi tüneteket, köztük a hőhullámokat.
Tippek hőhullámokra
Mit tehetek álmatlanság esetén?

A változókorban jelentkező alvászavar ugyancsak képes megkeseríteni a klimaxos nők mindennapjait. Az el- és átalvási problémák hátterében nem egyszer lelki gondok húzódnak meg, amelyeken a hormonális változás idején jóval nehezebb úrrá lenni. Íme néhány tipp, ami segíthet legyűrni az alvászavarokat!

Az egészséges alvás nappal kezdődik:
  • Napközben töltsön minél több időt a szabad levegőn: ettől várhatóan jobban fog aludni!

  • Fejezze be a napját tudatosan, mondjuk egy kellemes beszélgetéssel, finom fürdővel, egy lazító olvasmánnyal, vagy zenehallgatással!

  • Lefekvés előtt kerülje az izgalmakat, már ne foglalkozzon például a munkával kapcsolatos problémákkal!

  • A késő esti órákban kerülje a megterhelő ételeket, a túlzott alkoholfogyasztást, dohányzást, illetve az izgató hatású italok fogyasztását!

Alvászavar változókor
  • Tanuljon meg és alkalmazzon esténként valamilyen lazító (relaxációs) technikát!

  • Teremtsen megfelelő körülményeket az alváshoz: legyen csendes és kellően sötét a hálószobája, lefekvés előtt szellőztesse ki alaposan, és figyeljen az ideális hőmérsékletre is (15-18 °C)!

  • Vessen be növényi altatószereket! Általában gyorsan és könnyedén érhetünk el pihentető alvást néhány jól ismert gyógynövény segítségével, mint például macskagyökér, komló, citromfű. A természetes antidepresszánsként ismert orbáncfű szintén jó hatással lehet az alvásra.

Tippek a jó hangulatért

Egy olyan társadalomban azonban, amelyben a fiatalosság felértékelődni látszik, az öregedés, kiváltképpen a nőkben – tudatosan, vagy csupán a tudat alatt – szorongást, félelmet kelt. Hiszen az ifjúság által szigorúan megkövetelt szépségideálnak csakis a ránctalan bőr és feszes test felelhet meg.
Nem csoda hát, ha a változókort és a hozzá kapcsolódó testi változásokat negatívan fogadjuk. Nagyon sok nő éppen ezért elutasító, vagy éppen elfojtó magatartást tanúsít ezzel az új életszakasszal szemben. Félnek vonzerejük halványulásától, a környezetük róluk alkotott értékítéletének romlásától, vagy akár nőiességük teljes elveszítésétől. Mindez általában hatással van a lelki jólétre, lelki egyensúlyra is. A változókorban ennek folytán nagyon sok nő szomorú, levert, ideges, ingerlékeny, vagy szorongva tekint a jövő elé.

Változókor lelki tünetei

A változókorban bekövetkező hormonális változás nemcsak a testet, hanem a lelket is megviseli. A serdülő lányoknak sem könnyű, amikor a nővé érésükkor szinte ugyanez a folyamat zajlik le a szervezetükben – csak éppen az ellenkező irányban. Egy kamaszlány hisztis-sírós hangulatváltozásait inkább csak megmosolyogjuk, ám ha ugyanezt a műsort egy érett nő adja elő, ő már jóval kevesebb megértésre számíthat környezetétől. Íme a tippek a jó hangulatért a klimax idején (is)!

  • Alakítson ki napirendet, amit lehetőleg tartson is be! Szabályozott keretek között a hangulata is várhatóan kevésbé fog ingadozni.

  • Tűzzön ki nagyobb és kisebb célokat maga elé! Sok nő hajlamos azt képzelni, hogy a klimaxszal véget ér az „élet”. Pedig dehogy: még számos feladat áll előttünk, akár a munka, akár a családi élet, sőt még az önmegvalósítás területén is.

  • Nincs hobbija? Keressen egy kedvére valót! A gyerekek nem egyszer éppen az anya változókorában „repülnek ki” a családi fészekből: itt az ideje, hogy a hirtelen nyakunkba szakadó rengeteg szabadidőből végre önmagunkra is fordítsunk!

  • Mozogjon, sportoljon! A rendszeres mozgás jót tesz a kedélynek, kiegyensúlyozottabbak leszünk tőle.

  • Beszéljen gondjairól a szeretteivel! A támogató környezet különösen fontos a változókori lelki tünetek „túléléshez”.

  • Az orbáncfű segíthet! A „lélek napsugaraként” is emlegetett gyógynövény hangulatjavító hatását már az ókori görögök is ismerték. Hasznos lehet a változókori hangulatingadozások ellen, és az alvásra is jó hatással van.

A megváltozott változókor

A nők, a csinos, okos, nyitott, jó humorú, időként vakmerő negyvenes-ötvenes nők ma ott vannak mindenütt. Már nem csak otthon, a családi körben és a főzőkanál mellett, hanem valóban az élet minden területén igyekeznek aktívan kivenni a részüket. Micsoda különbség! Kezemben családi fotók. Egyiken a nagyi, aki akkor volt 46 éves, de már igazi „néni”: kövérkésen, apró virágos [...]

Perzselő nyár, szerelem – no meg a klimax…

Nyár van, tombol a hőség, a forró nappalokat nem egyszer váltják álmatlanul töltött, fülledt éjszakák. Nehéz a dolguk ilyentájt a változókorban lévő hölgyeknek, hiszen az ő esetükben a hormonok játéka tovább súlyosbíthat a helyzeten. Szerencsére a kellemetlen klimaxos tünetek enyhíthetők! Kánikula és hőhullámok A változókor talán legkellemetlenebb tünete a hőhullám, amely a legváratlanabb pillanatokban képes lángba borítani a [...]

Legolvasottabb cikkek
Remifemin
Bővebben
Remifemin Plus
Bővebben